מדיה אנקורי, בית הספר
לחשיבה ביקורתית וחברתית, הוא
חטיבת ביניים ותיכון במרכז רעננה.

על מדיה אנקורי

בואו ללמוד עם המורים שכותבים
את הספרים

שיטת הלימוד

שיעורים במקצועות השונים מתעדכן OnGoing

הצוות

ספרי הלימוד מתעדכנים
OnGoing

בואו להירשם

משפט כלשהו משפט כלשהו משפט כלשהו משפט כלשהו

“האנאלפבית של
המחר לא יהיה האדם
שאינו יודע לקרוא;
הוא יהיה האדם שלא
למד איך ללמוד”

הרברט גרג’וי, 1970
מתוך הלם העתיד של אלווין טופלר

מה זה ידע? מה ההבדל בין מידע לעובדות? מי המציא את הכלכלה, מה הקשר בין תקשורת לשלטון, איך טכנולוגיות חדשות משנות אותנו, איך הן עובדות ואיך משתמשים בהן כדי ליצור ולהשפיע, מה הם הקשרים בין הפרט לקהילה ואיך משפרים אותם?

מדיה אנקורי, בית הספר לחשיבה ביקורתית וחברתית שמיועד לילדים וילדות מכתה ז׳ ועד י״ב שהשאלות האלה – ושלל התשובות עליהן – הן הכוח המניע את תהליך הלמידה שהוא מציע. מדיה אנקורי מתמקד בעכשיו, בהתפתחויות בעולם הדיגיטל, התקשורת והמידע, כדי לתת ללומדים וללומדות כלים אנליטיים ותשתית תרבותית להתבונן במציאות ולמקם את עצמם ביחס אליה.

בית הספר וצוות המחנכים והמחנכות שלו מותאמים להיות ערוכים וקשובים לקולות של הילדות.ים והסביבה החברתית והטכנולוגית בה חיים, במטרה לאמן ולשכלל את שלל היכולות שלהם.ן ולפתוח אותם למקומות ותכנים נוספים.

תכני הלימוד רחבים ומעמיקים מהמתבקש בתוכנית הלימודים של משרד החינוך. אנחנו לומדים ומלמדים את כל תוכנית הליבה, אבל ניגשים אליה אחרת, כך שכלל הלומדים מכוונים להשגת תעודת בגרות מלאה ואיכותית.

לאיזה מידע נחשף?
למה ולמי נאמין?

אנחנו מוצפים במידע והוא מגיע אלינו במהירות שלא היתה כמותה. ברוב המקרים אנחנו עיוורים למנגנונים שקובעים עבורנו לאיזה מידע נחשף, למה ולמי נאמין, מה ייחשב בעינינו כעובדה ומה כפייק. אנחנו גם יודעים שכבר אין טעם להשקיע בלימוד ידע, כי הידע מתחדש כל הזמן.

במקביל, העולם הפרטי שלנו נפגש עם מגמות שמשנות סדרי עולם, וכל אלה יחד מייצרים חוסר וודאות ומחייבים התנהלות שונה מכולנו. בחזית השינוי הזה עומדים הילדים והילדות, הם צריכים לדעת לנווט, לסנן, לבקר ולפעול בתוך השפע הזה. בתי הספר שמכינים ילדים וילדות היום, לעולם של מחר חייבים לעבור שינוי מבני ומתודי משמעותי, כדי להתאים את עצמם כל בוקר מחדש לכאן ולעכשיו. 

אז מה עשינו?
לא נפרדנו מההנחיות והנהלים של משרד החינוך, כי הם חלק מהכאן והעכשיו, אבל בנינו בית ספר ותבנית למידה שיודעת לקבל תכנים חדשים כל הזמן ולעבד אותם מחדש, בכלים משתנים. בחרנו צוות מורים.ות ומחנכות.ים שבטוחים בעצמם.ן מספיק כדי לדעת שהם לא תמיד יודעים, ושאין להם תשובות על הכל, אבל הם אוהבים ויודעים ללמוד וללמד. הם מלווים את הילדות.ים, את השאלות, מתוך עמדה ביקורתית וחקרנית, ויש להם כלים לראות כל ילד וילדה בפני עצמם וכחלק מהקבוצה.

IMG_7503

מדיה היא פלטפורמה שמאפשרת לנו להתאים את האופן בו אנו לומדים ומלמדים למציאות שמשתנה.

המציאות מזמנת לנו באופן יומיומי אתגרים שעל מנת להתמודד איתם אנחנו חייבים ליצור פלטפורמות גמישות, מהירות, וביקורתיות שיכולות להגיב לסביבה.

מה עושה שם הטכנולוגיה?
הטכנולוגיה מציעה לנו כלים איתם אפשר לעצב מחשבה ויצירה של ידע חדש.
ללמוד במדיה אנקורי זו הזדמנות לשדרג ולשכלל כלים ומיומנויות רגשיות וחברתיות, לגבש עמדות ולהשפיע על החברה והסביבה.

איפה נכנסת לשם המציאות, הכאן והעכשיו?
המציאות היא פלטפורמה נוספת דרכה אנחנו לומדים ומלמדים. אירועים חברתיים ופוליטיים שמעצבים את עולמות התוכן איתם כולנו מתמודדים, גם באזורים בהם ילדים וילדות נמצאים. דיון ועיסוק בכאן ובעכשיו מייצרים שליטה והבנת עומק של השיח, עוזרים לגבש עמדות בעולם ומעודדים את המוטיבציה לחקר וללמידה. 

 
IMG_7601

יום הלימודים במדיה אנקורי מורכב משילוב של סדנאות יצירה והתנסות,
שמתקיימות במקביל לכל מקצועות הליבה

חלק מהשיעורים פרונטליים, אבל רובם מתנהלים כשיחה ודיון, כיתתי או בקבוצות, עם יציאה לחקר ועבודה עצמאית של הלומדים.ות.  

אין אצלנו צלצולים. כי חשוב לנו שהלומדים והלומדות יקחו אחריות וינהלו גם את הזמן שלהם.ן.

אין לנו תלבושת אחידה. אנחנו בטוחים שילדים וילדות יודעים מה מתאים ומה לא מתאים ללבוש לבית ספר, ואם משהו לא ברור, אנחנו מדברים על זה. לבוש הוא עוד כלי להתבטא באמצעותו.

אין אצלנו שיעורי בית, ואם יש, אז מעט.

יש גם מבחנים, אבל לא הרבה. יש לנו כלים אחרים להערכה.

יש במדיה המון סדנאות עם מרצים ואמנים אורחים, שיעורי חינוך ומחנכים, דיונים בנושאי היום, פעילות חברתית, יזמות קהילתית וטיולים שנתיים שווים במיוחד.

כיתות הלימוד במדיה הן דו גיליות, ולומדים בכל אחת מהן 25 ילדות וילדים. לכל כיתת לימוד יש מחנך או מחנכת, ויש גם יועצת חינוכית בית ספרית לכולנו.

  • זמן – בשביל ילדים.ות, שנה זה כמעט אינסוף. לכן, חילקנו את השנה ל  3 “זמנים”, כשכל “זמן” עוסק בנושא אחר, שקראנו לו – “הנושא המחולל“. הנושאים המחוללים מגיעים מעולמות הפילוסופיה והחברה, כך שאפשר לבחון אותם דרך תחומי הדעת והכלים השונים.
    בכל “זמן”  נלמדים כל מקצועות הליבה – ספרות, תנ”ך, היסטוריה, לשון, אנגלית, מתמטיקה ומדעים, אבל אנחנו ניגשים אליהם דרך הפרספקטיבה של הנושא המחולל. למשל, בזמן נשים וגברים, נלמד בביולוגיה על חקר המוח בהקשר של מוח גברי ונשי, על הטיות מגדריות בלשון ועל נשים במקרא.
  • האקתון – כל “זמן” מסתיים ב”האקתון“. מודל עבודה הלקוח מעולמות הייטק והפיתוח היזמי. הלומדים.ות מתחלקים לקבוצות עבודה, ומתבקשים לייצר פתרון לאתגר או בעיה עכשוויות המוצגים לפניהם. האתגרים מבוססים על התכנים והכישורים שנלמדו במהלך הזמן, והמשימה היא לייצר ולהציע כיוון חשיבה או פיתוח חדש. המשימה מחייבת התמודדות עם תכנים שלא נלמדו קודם, עבודה שיתופית, והתמודדות במצבי אי הסכמה, תוך עמידה בלוחות זמנים קצובים.
    בסוף ההאקתון, מתבקשת כל קבוצה להציג את התהליך שעברה, ואת הפתרון שהיא מציעה לקבוצות האחרות. אלה הזדמנויות מעולות להתאמן על כישורי פרזנטציה ועמידה מול קהל.
  • עבודת חקר – עבודה אקדמית באחד ממקצועות הליבה. בכל “זמן” מגישים הלומדים והלומדות עבודת חקר. עבודת החקר היא הזדמנות לשאול שאלות עומק, לאתר מידע, לשכלל מיומנויות חשיבה וקריאה ביקורתית, לשפר יכולת ביטוי בכתב ולהתמודד עם כתיבה אקדמית.
האקתון מדיה זמן מחאה תשעט (1) (1)

שנת הלימודים במדיה אנקורי נחלקת ל- 3 ״זמנים״, בכל זמן נלמדים כל תחומי הדעת והסדנאות סביב נושא מחולל אחד ומאירים אותו מכיוונים שונים. בסוף כל זמן (לערך 10 שבועות למידה) מתקיים ״שבוע האקתון״ – אירוע שיא, שנמשך לאורך 4 ימים בו נדרשים הלומדים והלומדות לחקור ולגבש מענה לבעיה או אתגר חברתי-פוליטי מקומי או עולמי. הם משתמשים בכלים ובמיומנויות שרכשו במהלך ה״זמן״ ומציגים אותה ביום האחרון של ההאקתון.

המודל הזה מאפשר לנו לעבד תכנים מתוכנית הלימודים הסדורה של משרד החינוך, עם סוגיות ואתגרים מהמציאות הסובבת אותנו כאן ועכשיו, על גבי פלטפורמות מדיה שונות ומשתנות.

 

איך נראה שבוע הלימודים?
הלימודים במדיה אנקורי מתקיימים 5 ימים בשבוע.
בימים א’, ב’, ד’ ו-ה’ בין השעות 09:00-15:30.
ביום ג’ הלימודים מסתיימים בשעה 14:30.

 

את מקצועות הליבה מלמדים המורים המנוסים של אנקורי רעננה, שיודעים איך לאפשר לכל הלומדים למצות את היכולות שלהם ולהתמודד עם האתגרים הניצבים בדרכם המורים שלנו עובדים בצוותים קטנים ויש להם אפשרות להשפיע, לשנות ולעצב את החוויה בבית הספר.
הסדנאות הטכנולוגיות והמקצועיות מועברות על ידי מומחים בתחומם מעולמות המדיה, הטכנולוגיה והתקשורת, שנבחרו על סמך הידע המקצועי שלהם והערך המוסף שהםמביאים אתם. הסגל הטכנולוגי-מקצועי דינמי ומגוון, כדי שהלמידה תהיה עדכנית וניתן יהיה לערוך בה שינויים בהתאם לתכנים ולטכנולוגיות המשתנות.

אסנת הבר קוטון

מנכ”לית אנקורי, יזמית ומנחת מורים

יואב לביא

מנהל ומורה להיסטוריה

שמוליק אברהם

צוות ניהול, מורה למתמטיקה, מורה לכלכלה דיגיטלית ואחראי פיתוח תוכן

ניקול אשד

צוות ניהול, מחנכת, יועצת חינוכית ומורה לפסיכולוגיה

אלה טלר

מחנכת, מנחת תוכן ומורה ללשון ותנ”ך

אילן ליבוביץ’

רכז מגמת קולנוע

אור עמית

צוות ניהול, רכז פדגוגי ומורה להיסטוריה

רעות שרז

מחנכת, מורה לספרות ועברית

ליעד אלמקיאס

מחנכת, רכזת פעילות חברתית ומורה לספרות והיסטוריה

אפרת בוידק

מחנכת ורכזת אנגלית

נורית בוקסר

מורה למתמטיקה

מורן הלוי-אשכנזי

מחנכת, מורה לאזרחות ורכזת כלכלה ומנהל עסקים

עדן הראל

מורה לעברית

נתנאל כהן

מורה לאנגלית ומדעי החברה

אור לויה

יועצת חינוכית ומורה לספרות

עומר פרידמן

מורה למתמטיקה

בושמת לבב-סורקי

אחראית אדמיניסטרציה

מיטל גלר

אחראית אדמיניסטרציה

מדיה אנקורי מתאימה
לילדים סקרנים מטבעם
שעולים לכתה ז’ – י”ב

מדיה אנקורי מתאים לילדים והורים שמרגישים שהעולם השתנה וששיטות הלימוד חייבות להתאים את עצמן למציאות החדשה; למי שחושב שהתכנים הנלמדים בבתי הספר צריכים להגיב לסביבה החברתית והדיגיטלית שבה אנחנו חיים; למי שמאמין בהתנסות ומחפש מסגרת חינוכית עדכנית וגמישה, שתאפשר לילדים לגדול כבני אדם ביקורתיים, יצירתיים ויזמיים, ותספק להם את המיומנויות הדרושות כדי לעבור גם את בחינות הבגרות בהצלחה. מדיה אנקורי מתאימה לילדים סקרנים מטבעם שעולים לכתה ז’ – י”ב. ללומדים שלנו יש עניין או אג‘נדה אישית, חברתית או אחרת שחשובה להם, והם מושקעים בה, ובמקביל, הם מרגישים בנוח בסביבות דיגיטליות ומול מסכים. תהליך הקבלה כולל שיחות היכרות הדדיות לתיאום ציפיות ושאלת שאלות.

IMG_4079

הליך הקבלה למדיה אנקורי כולל מפגש היכרות עם בית הספר והשיטה ושיחה אישית של הילדים והילדות עם אחד או אחת מחברי הצוות המוביל שלנו, במטרה להכיר ולתאם ציפיות. יום ההיכרות מאפשר להורים ולילדות.ים לקבל את כל הפרטים, לשאול שאלות ולוודא שהם.ן מעוניינים להמשיך בתהליך. להרשמה ליום ההיכרות, השאירו לנו פרטים ואנחנו מבטיחים לחזור.

כתובת: אחוזה 148 ,רעננה
טלפון: 09-7488296
אשת הקשר שלכם היא בשמת לבב-סורקי או מיטל גלר
מייל: bosmat_ls@ankori.co.il
meital_g@ankori.co.il

בלוג וחדשות

No items found

עדכונים אחרונים

No items found

דברו איתנו: 1800-85-85-85

תענו בבקשה על כל השאלות, שנדע איך לעזור

או בקמפוס הקרוב אליכם:

אנקור – גן ויסודי
סירקין 3, תל אביב
מנהלת: תמר גרופר-פקמן
אשת הקשר שלכם:
בתיה
batia_b@Ankor-Ankori.co.il
טלפון: 050-313-3703

סטודיו אנקורי
עזה 13, יפו
מנהלת הקמפוס: ג’מה נוה
אשת הקשר שלכם:
סיון
sivan_r@studioankori.co.il
טלפון: 03-6122313

מדיה אנקורי
אחוזה 148, רעננה
מנהל: יואב לביא
אשת הקשר שלכם:
בושמת
bosmat_ls@ankori.co.il
או מיטל
meital_g@ankori.co.il
טלפון: 09-7488296

 אנקורי תל אביב
טרומפלדור 30, תל אביב
מנהל הקמפוס: דיויד קלאר
אשת הקשר שלכם:
ענתי 
anati_c@ankori.co.il
או פלור
flore_i@ankori.co.il
טלפון: 03-6204990

אנקורי ירושלים
הרברט סמואל 1, כיכר ציון, ירושלים
מנהל הקמפוס: בועז עילם
אשת הקשר שלכם:
אמירה
amira_b@ankori.co.il
או נעמה
naama_bz@ankori.co.il
טלפון: 02-6222281

אנקורי ראשון לציון
פיק”א 21, ראשון לציון
מנהל הקמפוס: משה גרדוס
אשת הקשר שלכם:
נסלי
neslie_ms@ankori.co.il
או לימור
limor_h@ankori.co.il
טלפון: 03-9501888

אנקורי פתח תקווה
אליעזר פרידמן 9, קניון סירקין, פתח תקווה
מנהל הקמפוס: יוסי שפרבר
איש הקשר שלכם:
ליאור
lior_w@ankori.co.il
או שני
shani_be@ankori.co.il
טלפון: 03-9045353

אנקורי צפון
דרך עכו 6, קרית ביאליק
מנהלת הקמפוס: ורדית הלוי
איש הקשר שלכם:
עופר
ofer_ba@ankori.co.il
טלפון: 04-8491333

אנקורי אשדוד – קורסים
הרצל 1, בניין היוניטרייד, אשדוד
אשת הקשר שלכם:
טל – tal_h@ankori.co.il
טלפון: 08-8662746

אנקורי חיפה – קורסים
הנמל 30, חיפה
אשת הקשר שלכם:
כרמית – carmit_b@ankori.co.il
טלפון: 04-8644464