סטודיו אנקורי, בית הספר לחשיבה יצירתית ויזמות, הוא חטיבת ביניים צומחת לתיכון שש שנתי המבוססת על תפיסות פדגוגיות עדכניות. אנחנו מאמינים שחשיפת ילדים לסביבה רוויות מידע וגירויים מקצועיים וחברתיים, מפתחת יכולות חשיבה יצירתית וביקורתית וביטחון עצמי, הנחוצים להתמודדות בסביבה המאופיינת בשינויים וחוסר וודאות.

סטודיו אנקורי מקיים מרחב ללמידה רב תחומית, עדכנית וחווייתית ומכשיר את בוגריו לקבלת תעודת בגרות איכותית, כשכל תחומי הדעת (שיעורי הליבה והאמנויות) הנלמדים מקושרים זה לזה, סביב תמה מרכזית אחת. סטודיו אנקורי פתוח לכל הלומדים, וכיתות הלימוד הטרוגניות מבחינת כישורים ויכולות.

סטודיו אנקורי שם דגש רב על תהליך ועל חשיבות ההתנסות במגוון רחב של תחומי דעת ועניין. האמנויות הן כלי לפיתוח חשיבה יצירתית, עבודה קבוצתית ולמידת חקר. באמצעות החשיפה וההתנסות לתחומי האמנות השונים ניתן להקנות מיומנויות לפיתוח חשיבה, לעורר יזמות וליהנות מחוויית למידה מעמיקה ומשמעותית. החשיבה האינטרדסיפלינרית, עליה מבוסס סטודיו אנקורי, מטשטשת את החלוקה הקלאסית למגמות – כולם לומדים את כל מקצועות הליבה וכל תחומי האמנות. צורת למידה זו מנטרלת במידה רבה את מוטיב התחרות, ומציעה סביבה לימודית והתפתחותית מוגנת, שאינה שיפוטית, המקדמת חשיבה יצירתית וכישורים חברתיים.

כחלק מתפיסת הלמידה כתהליך דיאלוגי עם הסביבה והקהילה, סטודיו אנקורי מקים ומקיים אירועי תרבות ואמנות פתוחים לקהל, בהשתתפות צוות ההוראה של הסטודיו ויוצרים אורחים.

במטרה ללמוד ליצור בסביבה חברתית וטכנולוגית דינאמית ומשתנה, על הלומדים לרכוש מיומנות באיסוף וארגון מידע, ללמוד להתבטא ולהתנייד בין תחומים שונים, לעבוד וליצור בצוות להתמיד ולהתמודד גם עם מצבי אי ודאות, כישלון והצלחה.

שיטת סטודיו אנקורי מבוססת על ארבעה צירים מרכזיים:

  • הסתכלות ולמידה רב-תחומית ורב מימדית
    • פיתוח חשיבה, למידה ויזמות באמצעות אמנויות
    • למידה מבוססת פרוייקטים, למידת חקר וחשיבה עיצובית (Design Thinking) בעבודת צוות
    • הטמעת ערכי רשת החינוך אנקורי ובראשם ביטחון, אמון, גמישות ודיאלוג מתמשך

השיטה בסטודיו שמה דגש על תהליך משמעותי, אינה מבוססת תוצאות בלבד ולא מקדשת תוצרים. התהליך חייב להיות רפלקטיבי וביקורתי, צריך להדגים עשיה וחיפוש, מוכנות להתנסות ופתיחות מחשבתית, אבל הוא אינו שיפוטי. אנחנו מאמינים שיצירה ולמידה צומחות במקומות מוגנים ושמים דגש על הנאה רציפה בתהליך.

4 מושגי יסוד בשיטת סטודיו אנקורי:

  • עונות – שנת הלימודים בסטודיו אנקורי נחלקת לעונות, לכל עונה תמה, נושא מרכזי, סביבו נלמדים כל תחומי הדעת, כך שנושא אחד מהווה ציר מרכזי לכל המקצועות לרבות אמנות, כשכל התכנים הנלמדים שואבים השראה ממנו. כך חווה התלמיד חוויה אחת מאוגדת, בעלת קשרים והקשרים ברורים. את תוכן הלימוד כותבים המורים עצמם, בהסתמך על התכנים בתכנית הלימודים של משרד החינוך.
  • מפגשי סטודיו – במהלך העונה מתקיימים "מפגשי סטודיו" שבועיים המועברים ע"י מורים המשמשים 'מנחי הסטודיו'. במפגשים אלה מעבד הלומד בעזרת המנחים את הידע אותו רכש בשיעורי הליבה השונים לכלל עבודה/יצירה הבאה לידי ביטוי לפי בחירתו של הלומד באחד מתחומי האמנות הנלמדים. בסוף כל עונה מתקיים "שבוע סטודיו", הנחלק ליומיים של יצירה, השלמות, העמדות וסגירות אחרונות של העבודות והמיזמים, יומיים המוקדשים לפרזנטציות, ויום אחרון של שחרור ופעילות חברתית בטבע.
  • פרזנטציה – במעמד הפרזנטציה מתבקשים הלומדים להציג מיזם/עבודה עצמאית או עבודת צוות, לפי בחירתם ושיקולם, בכל תחום או מדיום אותו הם מוצאים לנכון, המקושר לתכנים במקצועות הליבה. את העבודה הם מציגים לילדי השכבה ולצוות המורים, ומנהלים איתם שיח משותף, בו מתבקשים הלומדים להציג ולשקף לעצמם ולקבוצה את התהליך שעברו במהלך העונה, ההקשרים וההשראות, ההצלחות והכישלונות, הקשיים והעזרה שקיבלו במהלך הדרך. חשוב לזכור שהתהליך מונחה חשיבה חיובית והוא אינו שיפוטי באופיו. במקביל, מתבקשים הלומדים להגיש טקסט פרוייקט המתייחס לתהליך העבודה, מקורות ההשראה והתוכן עליהם נשענת העבודה.
  • עבודת חקר – אנחנו רואים חשיבות רבה בשכלול מיומנויות החשיבה, הקריאה הביקורתית והכתיבה האקדמית לכן, בכל עונה מגיש הלומד עבודת חקר באחד ממקצועות הליבה. עבודת החקר בנויה כך שהיא מניעה את הלומדים לחזור על החומר הנלמד ולעבד אותו ביחס לתחומים נוספים שלא נלמדו בכיתה. זהו המקום לשאול שאלות, למצוא היבטים אישיים ולחפש תשובות עומק מבוססות ידע, המקדמות את מרכיב הלמידה והופכות אותה לרלוונטית עבור הילדים. ניהול מיקצועי וקפדני של התהליך, אופן ההגשה, כתיבה סדורה המפגינה ידע והבנה הם כלים נדרשים ללומד עצמאי בסביבה רוויית מידע ומשתנה.

הלומדים בסטודיו אנקורי הם ילדים סקרנים וחקרנים מטבעם, בעלי תחומי עניין מגוונים, שנוטים גם לצילום וגם למדעים, לפעמים במקביל לספורט ולכתיבה גם יחד. אלה ילדים בעלי רצון ונכונות לרכוש מיומנויות מרובות, שזקוקים לדיאלוג מפרה ופתוח בסביבת לימודים מובנית וברורה. האמנות קרובה מאד לליבם (לא תמיד כל תחומי האמנות) ויש להם צורך להביע את עצמם בכתיבה, באמנות, במעורבות חברתית או פוליטית. הם מגיעים מרדיוס גאוגרפי רחב במיוחד. כל הלומדים מכוונים לקראת בגרות מלאה ואיכותית, ולהערכתנו לפחות מחציתם יוכלו לעמוד בבחינות בגרות במתמטיקה ברמה מוגברת.

סטודיו אנקורי מתאים לילדים והורים שמרגישים ששיטת הלימוד, התכנים והדיאלוג במערכת החינוך הציבורית אינם מספקים אותם עוד. למי שמחפש מסגרת חינוכית עדכנית וגמישה, שתאפשר לילדים לגדול כבני אדם ביקורתיים, יצירתיים ויזמים, ותספק להם את כל המיומנויות הדרושות כדי לעבור בהצלחה גם את בחינות הבגרות.

תהליך הקבלה כולל מפגש הכרות ראשוני של הילדים וההורים עם בית הספר והשיטה ושיחה אישית של הילדים עם מישהו מאנשי הצוות הבכיר שלנו.

בימים אלה מתקיימים ימי היכרות לשנת הלימודים תשע"ט. לפרטים והרשמה, התקשרו לאילה בטלפון 050-3314631.

 

איך נראית שנת הלימודים ואיזה מקצועות לומדים?

שנת הלימודים בסטודיו אנקורי נחלקת ל"עונות למידה". בכל עונה לומדים את כל המקצועות : היסטוריה, מוסיקה, תאטרון, תנועה , קולנוע, ספרות, תנך, אמנות, מתמטיקה, מדעים ואנגלית.
הלימודים מתקיימים 5 ימים בשבוע, בין השעות 9:00- 15:20, ובימי ג' עד 14:20.
בנוסף, מתקיימים אחה"צ מרכזי למידה בהתאם לצורך.

מי הם המורים?
צוות המחנכים והמנחים בסטודיו אנקורי מורכב מאנשים שבתפיסת עולמם ובהכשרתם המקצועית הם אינטרדסיפלינאריים, יש להם יכולת לעבור ולעבוד בו זמנית במספר שפות, והם מוכשרים ללוות ולהנחות לומדים בכמה תחומים. ביניהם מורים בכירים שגדלו והתפתחו בקמפוסים של רשת החינוך אנקורי, ומורים ויוצרים מקצועיים מהמובילים בתחומם בארץ שעברו הכשרות לקראת ותוך כדי ההוראה בסטודיו אנקורי. הסגל מלווה ומפוקח על ידי ד"ר שחף גל, יחזקאל לזרוב, ואסנת הבר קוטון .

מה עוד כדאי וחשוב לדעת

  • אין בסטודיו אנקורי צלצולים. חשוב לנו שילדים ילמדו לקחת אחריות גם על הזמן.
  • אין בסטודיו תלבושת אחידה. אנחנו בטוחים שילדים יודעים בדיוק מה מתאים ומה ממש לא מתאים ללבוש לבית ספר, ואם משהו לא ברור,, אנחנו מדברים על זה ומבהירים.
  • יש בסטודיו שיעורי בית, אבל לא הרבה. אנחנו מאמינים שלילדים מגיע זמן וחיים מחוץ לבית הספר. רוב הילדים בסטודיו משתתפים בחוגים ופעילויות בשעות אחר הצהריים.
  • יש מבחנים, אם כי לא הרבה, ויש תעודות עם הערכות מילוליות, לא מספריות.
  • אנחנו מתייחסים למקצועות האמנות בדיוק באותה חשיבות בה אנחנו מתייחסים למקצועות הליבה ("הרגילים"). חשוב לנו לאזן עד כמה שאפשר את יום הלימודים בסוגים שונים של פעילות.
  • יש בסטודיו אנקורי סדנאות עם מרצים ואמנים, שיעורי חינוך ומחנכים לכל כיתה, דיון בנושאי דיומא, שואה וזכרון, פעילות חברתית, יזמות קהילתית וטיולים שנתיים שווים במיוחד.

בית הספר הוקם ונתמך ע"י רשת החינוך אנקורי, והוא פרי יוזמתם של אסנת הבר קוטון, מנכ"ל רשת החינוך אנקורי ויחזקאל לזרוב, פרפורמר ויוצר רב תחומי.

מטרת סטודיו אנקורי היא להכשיר בוגרים בעלי חשיבה ביקורתית ויצירתית, ויכולות אישיות ובין-אישיות שיאפשרו להם לעבוד, לפעול ולהתפתח בסביבה עתירת ידע ודינאמית.

סטודיו אנקורי פועל במתכונת בתי הספר הקטנים של רשת החינוך אנקורי, המבוססים על תפיסה חינוכית ששמה את הפרט במרכז. בהם נהנים הלומדים מכיתות קטנות של עד כ-25 תלמידים בכיתה, בבתי ספר קטנים וקהילתיים, בהם כולם מכירים את כולם.

בסטודיו אנקורי שמנו לעצמנו למטרה לתרגם תיאוריות של עתידנות בחינוך לפרקטיקה יומיומית של בית ספר. כדי לעשות זאת, חישבנו מחדש את כל מה שאנחנו יודעים על מבנה, זמן, יחסים, תכנים ומטרות, ויצרנו שיטה פדגוגית חדשה, ששומרת על בית הספר כמסגרת, אבל יוצקת בו תרבות למידה מסוג אחר.

שיטת סטודיו אנקורי הינה פיתוח של מחקר בתחום העתידנות בחינוך, המניח שהמטרות, התרבות, היחסים והתנאים עליהם נבנו מערכות החינוך עד כה השתנו, ובמקרים רבים אינם רלוונטיים עוד כדי להכשיר ילדים לעולם משתנה. האתגר החינוכי הוא להקנות ללומדים ביטחון ומיומנויות שיאפשרו להם לעבד כמות גדולה של מידע באופן אפקטיבי, לקבל החלטות, ליזום, להציג ולנהל שיח סביב עבודתם, כשהם מתורגלים בשיתוף פעולה עם אחרים וערים לסביבתם.

באופן טבעי האמנויות מציעות קרקע לרכישת כל המיומנויות הללו; הן יוצרות בקלות ממשקים והקשרים בין-תחומיים, מעוררות שאלות חקר וביקורת, מעודדות עבודה קבוצתית ודיאלוג עם הקהילה, מספקות פרקטיקות של אימון ומתגמלות התמדה. במסגרת זו סטודיו אנקורי רואה באמנות אמצעי ולא מטרה, כלי המשמש לתרגום ותרגול בין שפות ומדיות.

miri_BW

מירי ברגשטיין

מנהלת בית הספר

אסנת-1-212x280

אסנת הבר קוטון

מנכ״ל רשת החינוך אנקורי

yehezkel_BW

יחזקאל לזרוב

המנהל האמנותי של סטודיו אנקורי

Studio_Generic-Teacher_Man

ליאו זק

מחנך ומורה למתמטיקה ומדעים

ran_BW

ד״ר רן יחיאלי

מחנך ומורה למתמטיקה

Sachar Snir

שחר שניר פלדמן

יועצת חינוכית

Studio_Generic-Teacher_Man

דב רוכמן

מורה למתמטיקה

Michelle Rozentzweig

מישל רוזנצוויג

מחנכת כיתה ז', מורה לספרות ולמתמטיקה

Studio_Generic-Teacher_woman

עדי פז

מורה לתיאטרון ומנחת סטודיו

Studio_Generic-Teacher_woman

ג'מה נווה

מורה לקולנוע

Matan gur

מתן גור

מורה לקולנוע

danielle shufra

דניאל שופרא

מורה למחול

alit_BW

עלית קרייז

מורה למשחק

Evyatar Copenhagen

אביתר קופנהגן

מחנך כיתה י', מורה להיסטוריה ולאזרחות

Shachar Rauch

שחר ראוך

מורה למתמטיקה

Studio_Generic-Teacher_woman

ולרי ורשאו

מורה לאנגלית

Studio_Generic-Teacher_woman

אור לירז

מורה לספרות ומחנכת

Aviv Shalit

אביב שליט

מורה ומחנך בסטודיו אנקורי

Adi Ben Shalom

עדי בן שלום

מורה לתנ"ך ומנחה פדגוגי

Studio_Generic-Teacher_woman

אלכסנדרה צוקרמן

מורה לאמנות ומנחת סטודיו

Studio_Generic-Teacher_woman

ריסה באן

מורה לאנגלית

Channah Shusheim

חנה שוסהיים

מורה ללשון

Carinne Heiman

קארין היימן

מחנכת כיתה ז', מורה לאנגלית

Studio_Generic-Teacher_woman

ענת כ"ץ

מורה למחול

Studio_Generic-Teacher_woman

אירית מלמד

מורה למתמטיקה

Studio_Generic-Teacher_woman

מור שמעוני

מורה לתנ"ך