מרחב לימודי פרטי, רב גילי, משמח, מסקרן
ודובר עברית ואנגלית - בתל אביב

אודות אנקור



שיטת הלימוד



הצוות



להתרשם ולהירשם



אנחנו מאמינות ומאמינים
שגן ובית ספר צריכים
להיות מקום משמח
שילדות וילדים, הורים
וא.נשי צוות מרגישים בו
טוב ורוצים לקום אליו בבוקר

אנקור הוא גן ובית ספר יסודי פרטי, רב-גילי, דובר עברית ואנגלית. הוא מציע לילדים ולילדות סביבה תומכת ומאפשרת, המותאמת למי שהם.ן ולמה שהם.ן צריכים.ות.

אנקור הוקם במסגרת תהליכי הפיתוח והמחקר הפדגוגי של קבוצת אנקורי. זאת, מתוך אמונה שגן ובית ספר צריכים להיות – לפני כל דבר אחר – מקום משמח, שילדות וילדים, הורים וא.נשי צוות מרגישים.ות בו טוב ורוצים.ות לקום אליו בבוקר.

יותר מהכל, חשוב לנו לשמור על יחסי אמון ודיאלוג בין מבוגרים לילדים. יחסי אמון, להבנתנו, הם תנאי הכרחי לצמיחה ולהתפתחות של ילדים וילדות, כמו גם של א.נשי הצוות שלנו. אנחנו תמיד בעד להיות בעד. לכן נגיד "אפשר" ו"כן" ו"מותר", ורק אם ממש לא מתאים נבדוק מחדש – כשההחלטות שלנו תלויות בילד.ה ובהתייחס לקבוצה.

תיאוריות ומחקרים חינוכיים הם חלק חשוב בחשיבה ובפעולה שלנו. לא נתפשר על איכות הצוות ויכולתו לשלב בין תיאוריה למעשה, להתעניין, לסקרן, ולייצר מרחב נעים ופתוח.

  • רב-גיליות למידה רב-גילית מאפשרת תנועה חברתית ולימודית. היא מאמנת בשיתוף פעולה, סובלנות ולמידת עמיתים, ומעודדת פרגון, אמפתיה ואחריות.
  • קבוצות קטנות הקבוצות הקטנות מאפשרות למידה לא פרונטלית, פעילה ומשותפת. זו למידה שתומכת בהפנמה ובלקיחת בעלות על התהליך. הקבוצות דינמיות – לעתים רב-גיליות ומגוונות ולעתים הומוגניות. בקבוצה קטנה יש אפשרות להקשיב, להתבונן, לשוחח וליצור חברויות חדשות.
  • שיתוף ואחריות באנקור הילדים והילדות משתפים ומשתתפים, ומתאמנים בלקיחת אחריות על המרחב ועל היומיום שלהם – עם הכוונה. הם מכינים את האוכל ומנקים. הן בוחרות בחירות. לומדים ולומדות להביע דעה, לחשוב בצורה ביקורתית ולדאוג לעצמם ולעצמן ולאחרים.
  • עברית ואנגלית יש באנקור א.נשי צוות דוברי אנגלית ילידית, שמתנהלים ועובדים באנגלית. הן מספרות סיפורים, מנחות פעילויות, מבשלים או מציירים – באנגלית. ילדים וילדות שגדלים במרחב שבו נשמעת ומדוברת שפה שנייה, רוכשים את המאפיינים שלה ביתר טבעיות, וירגישו נוח לדבר ואפילו לחשוב בשתי שפות.
  • תנועתיות ואינטר-דיסציפלינריות למידת עומק היא תהליך מתמשך ולא לינארי. אנחנו לומדים תוך כדי התנסות, חוויה פיזית ומשחק. אנחנו מעבירות תובנות מתחום אחד לאחר, וכל אחת ואחד מאתנו מתפתח בתחומים שונים, בקצבים משתנים. כדי שזה יקרה אנחנו מבקשים לחשוף ילדים וילדות לתכנים והתנסויות ולהרחיב את הדעת והיכולות עד כמה שניתן.

הכלים לפיתוח חשיבה
ולמידה באנקור

שפה  הנחת העבודה שלנו באנקור היא שלפני ש"לומדים" שפה, "רוכשים" שפה בתהליך איטי והדרגתי. האזנה לסיפורים והשתתפות בשיחה מעניקים בסיס קוגניטיבי עבור כל תחומי הדעת, כולל אלו המדעיים. באנקור ילדים לומדים להכיר אותיות, לצרף אותן, לזהות צלילים ותבניות לשוניות ולפתח את ארגז הכלים השפתי. ילדות לומדות לאהוב את השפה ולשחק איתה, להרחיב את אוצר המילים, להביע את עצמן בכתב ולהתנסח בעל פה.

חשיבה מתמטית  החיים מזמנים מתמטיקה. חשיבה לוגית, חשיבה יצירתית, חשיבה מרחבית, חשיבה ביקורתית – הן בבסיס ההתנסות של ילדים וילדות, וגם שלנו. ילדים אוהבים לספור ולדבר במספרים. ילדות קטנות לומדות מתמטיקה תוך כדי הכנת ארוחות, במשחק ובחול. ילדים גדולים יותר מזהים יסודות של חשיבה מתמטית כמו יחסיות, משקל, חיבור או פירוק לגורמים באמצעות חידות לוגיות ומשימות שמעניינות אותם. הנאה ומשחק הם כלים לפיתוח חשיבה מתמטית ובסיס לרכישת מיומנויות גבוהות בתחום.

מדעים וטכנולוגיה  אנחנו מטיילות ומתבוננות. מטפחים גינת ירק ולומדים את עונות השנה, מחזור החיים והמערכות האקולוגיות. קיימות וכימיה. אנחנו עורכות ניסויים, יוצרות, רוקחות ומבשלות, שמות יחד לב לחומרים המרכיבים את העולם. טכנולוגיה היא שפה נוספת להבנת המציאות. היא מזמנת חוויה ומהווה קרקע לפיתוח יכולות חשיבה ולהיכרות עם הסביבה.

אמנות, תנועה, מוזיקה ותיאטרון  אלה כלים לפיתוח חשיבה ולמידה, ולא פחות מכך הם מחזקים את הגוף ואת הנפש. אלה כלי העבודה המרכזיים שלנו באנקור. במבנה יש חללים ייעודים לתנועה ולמוזיקה, סטודיו ליצירה ובמות שמזמנות הופעות תיאטרליות. אנחנו מקפידים ומקפידות על תנועה מתמדת בחלל, ועל פעילויות כמו ספורט, יוגה, צילום, מלאכה ואמנות.

כדי לאפשר תנועה רב-גילית באנקור ובמטרה ליצור קשרים והקשרים רב תחומיים, שנת הלימודים באנקור מחולקת ל"עתים": יחידות זמן בנות שישה-שבעה שבועות. כל עת עוסקת בתמה, נושא על, כאשר כל תחומי הדעת – שפה, מתמטיקה, מדעים וטכנולוגיה, אנגלית, אמנות, מוזיקה, בישול וכו' – יתמקדו בכל פעם באותה תמה ויחקרו אותה.

א.נשי הצוות מנהלים ומנהלות מפגשים סביב התמה, בקבוצות קטנות וברמות למידה משתנות. קבוצות הלימוד עצמן תהיינה הטרוגניות מבחינת גיל, אבל הומוגניות יחסית מבחינת רמת הלימוד, ומותאמות עד כמה שניתן לצרכים של כל ילד וילדה. התמות נבנו בצורה מחזורית, ספיראלית, כשהן מנהלות דיאלוג עם עונות השנה ועם החגים והמועדים.

 

החיים באנקור הם דינמיים והתפיסה היא שהעולם מעניין ושיש לו הרבה מה להציע לנו. כל תחום ידע נלמד באופן שונה, דרך צפייה, התנסות, חזרה, מגע, הקשבה, חקירה ועוד.

באנקור חווית הלמידה היא רב-חושית ורב-גילית והמרחב כולו פתוח בפני הילדים והילדות. התנועה בין החדרים ומן הפנים לחוץ, לחצר ולגינה, מתרחשת לאורך יום הלימודים כמעט ללא הגבלה. ילדי הגן נמצאים בעיקר בקומת החצר וילדי בית הספר נמצאים בקומות העליונות, כשיש זמן למשחק ופעילות משותפים. אנחנו לומדים מתוך מודלינג – הנחת העבודה שלנו היא שילדים לומדים מתוך חיקוי של התנהגויות הסובבים אותם.

באנקור החיים תוססים, שמחים ומאוד נעימים. אנחנו לומדות, משחקות, אופות, מציירות, חופרים ובונים בחול, רוקמים, תופרים, קצת בוכים, הרבה צוחקות, שרים ורוקדות, והילדים והילדות – איתנו. יחד אנחנו אוכלים, משתוללים ומטפלים בגינת הירק שלנו. יחד אנחנו יוצאות בקבוצות קטנות לטיולים אורבניים כמעט יומיומיים בגינות העירוניות ובחוף הים הסמוך. יחד אנו מתפעלים ממעגל השנה, חוגגות את החגים ואת שאר טקסי החיים כמו ימי הולדת, מעבר דירה או הצטרפות אח/אחות למשפחה. כל אלה נעשים מתוך שמחה, התלהבות ואימון של כישורי חיים.

לאורך יום הלימודים יש ארבע רצועות זמן המוקדשות ללמידה – בסך הכל ארבע שעות לילדי בית הספר ושלוש שעות לילדי הגן, המותאמות ליכולות של הילדים והילדות בקבוצות הגיל השונות. בכל רצועת זמן כזו נתמקד בתחום דעת אחד, גם אם נפרק אותה ליחידות קטנות יותר, המותאמות לפעילות ולרמת הלימוד.

אנקור פתוח 5 ימים בשבוע,
מ-08:00 בבוקר ועד 16:00 אחר הצהרים.
שנת הלימודים נפתחת בספטמבר ומסתיימת בסוף השבוע הראשון של אוגוסט.

אנחנו פועלים גם בחלק מימי חול המועד, מעבר למקובל בגנים ובבתי הספר הציבוריים.

אנקור פתוח 5 ימים בשבוע,
מ-08:00 בבוקר ועד 16:00 אחר הצהרים.
שנת הלימודים נפתחת בספטמבר ומסתיימת בסוף
השבוע הראשון של אוגוסט.

אנחנו פועלים גם בחלק מימי חול המועד, מעבר
למקובל בגנים ובבתי הספר הציבוריים.

WhatsApp Image 2020-09-02 at 08.43.13 (1)

צוות אנקור דואג להעניק לילדים ולילדות את מלוא האפשרויות להתפתחות בריאה, תוך תיאום ציפיות והכרה באמון שההורים נותנים בנו. העבודה באנקור מתנהלת בשיתוף פעולה ובהבנה הדדית של התפיסה החינוכית. כדי לוודא זאת, אנחנו עורכות ישיבות צוות קבועות ופגישות אישיות עם כל אחד ואחת מא.נשי הצוות וההורים.

בצוות אנקור אנחנו אוהבים ואוהבות אדם – ועבודה עם ילדים וילדות במיוחד. השעות שלנו באנקור הן הזדמנות להעניק מעצמנו. זה זמן לאמן כישרונות, כישורים ואהבות, מתוך התלהבות ורצון. אנחנו מקפידים לשמש דוגמה אישית ולהתנהג זה לזו בכבוד, לייצר סביבה נעימה ומוגנת, להקשיב ולהתעניין. חשוב לנו לספק גירויים מעניינים, לצחוק וליצור, לעשות ולנוח, לסקרן ולהסתקרן.

אסנת הבר קוטון

מנכ"לית אנקורי, יזמית ומנחת מורים

ג'מה נווה

מנהלת אנקור

בתיה בוארון

מנהלת משרד

בת שחר גורפינקל

ספיר ענקי

אפרת ניר

יונתן צופי

דני צוקרמן

מאיה בר

ענת לירון

אסף ארביב

אנחנו מאמינים ומאמינות
שהחלל הפיזי, אופיו
וההתייחסות אליו, משרתים
את תהליכי הלמידה
ומייצרים תנועה ודיאלוג

אנקור הוקם ב-2020 בבית אנקורי ברחוב סירקין 3 בתל אביב. הבניין תוכנן על ידי יהודה סטמפלר ב-1926 והוא אחד מהבניינים הראשונים בשכונת תל נורדוי (תל נורדאו), השכונה הצפונית של תל אביב באותה תקופה. תחילה נבנו שתי קומות – קומת החצר והקומה הראשונה – והמבנה כונה בית טילטמן. שנים אחר כך נוספו לו שלוש קומות, ואנקורי התמקמה בחלקו העליון בשנות ה-70'. מאז הוא משמש את ילדי וילדות אנקורי ומשרדי ההנהלה.

אנקור פתח את שנתו הראשונה בקומות הראשונות של הבניין, ששופצו והותאמו לתפיסה ולצרכים. היה לנו חשוב לשמור על חוויה ביתית של בית וחצר, וכך בקומת החצר הותקנו המטבח, הסלון, הסטודיו וחדר התיאטרון, שמשמש גם כחדר שינה בשעות הצהריים. בקומת הכניסה, מעבר למשרד, ישנה מבואה גדולה וממנה יוצא החדר הלבן, חדר המוזיקה והתנועה, הפתוח והמאוורר, וחדר השולחן, חדר הלימוד עם הרצפות המצוירות. בשנה השנייה עלינו לקומה נוספת, ושם התמקמנו בשני חדרים, באחד שולחן הדונאט, ובאחר חללי עבודה פתוחים, שמאפשרים תנועה ונראות.

אנחנו מאמינות ומאמינים שבסוף הכל תלוי ביחסים, בהבנות ובתיאום ציפיות. לכן מאוד חשוב לנו לפגוש אתכן ואתכם. ההרשמה לאנקור עוברת דרך מפגש היכרות ראשוני וקבוצתי עם המרחב, הצוות, הגישה והשיטה. זו הזדמנות לקבל את כל הפרטים, לשאול שאלות ולוודא שאתם.ן אכן מעוניינים להמשיך בתהליך.

לאחר המפגש, מי שיהיו מעוניינים בכך יוזמנו לפגישה אישית איתנו, כדי להכיר ולבחון יחד את ההתאמה שלכם אלינו ושלנו אליכן. חשוב לזכור, הרישום לאנקור כרוך באיזון הגילים בגן וביחסי בנים בנות בכל קבוצות הגיל, וכמובן במספר המקומות שיש לנו להציע.

להרשמה ליום ההיכרות, השאירו לנו פרטים ואנחנו
מבטיחים לחזור.
לינק לטופס >>>

כתובת: סירקין 3 ,תל אביב יפו
טלפון: 050-3133703
אשת הקשר שלכם: בתיה בוארון
מייל: batia_b@ankor-ankori.co.il

בלוג וחדשות

No items found

עדכונים אחרונים

No items found

דברו איתנו: 1800-85-85-85

תענו בבקשה על כל השאלות, שנדע איך לעזור

או בקמפוס הקרוב אליכם:

אנקור – גן ויסודי
סירקין 3, תל אביב
מנהלת: תמר גרופר-פקמן
אשת הקשר שלכם:
בתיה
batia_b@Ankor-Ankori.co.il
טלפון: 050-313-3703

סטודיו אנקורי
עזה 13, יפו
מנהלת הקמפוס: ג'מה נוה
אשת הקשר שלכם:
נוי
noy_l@studioankori.co.il
טלפון: 03-6122313

מדיה אנקורי
אחוזה 148, רעננה
מנהל: יואב לביא
אשת הקשר שלכם:
בושמת
bosmat_ls@ankori.co.il
או מיטל
meital_g@ankori.co.il
טלפון: 09-7488296

 אנקורי תל אביב
טרומפלדור 30, תל אביב
מנהל הקמפוס: דיויד קלאר
אשת הקשר שלכם:
ענתי 
anati_c@ankori.co.il
או פלור
flore_i@ankori.co.il
טלפון: 03-6204990

אנקורי ירושלים
הרברט סמואל 1, כיכר ציון, ירושלים
מנהל הקמפוס: בועז עילם
אשת הקשר שלכם:
אמירה
amira_b@ankori.co.il
או נעמה
naama_bz@ankori.co.il
טלפון: 02-6222281

אנקורי ראשון לציון
פיק”א 21, ראשון לציון
מנהל הקמפוס: משה גרדוס
אשת הקשר שלכם:
שרון
sharon_s@ankori.co.il
או לימור
limor_h@ankori.co.il
טלפון: 03-9501888

אנקורי פתח תקווה
אליעזר פרידמן 9, קניון סירקין, פתח תקווה
מנהל הקמפוס: יוסי שפרבר
איש הקשר שלכם:
ליאור
lior_w@ankori.co.il
או שני
shani_be@ankori.co.il
טלפון: 03-9045353

אנקורי צפון
דרך עכו 6, קרית ביאליק
מנהלת הקמפוס: ורדית הלוי
איש הקשר שלכם:
עופר
ofer_ba@ankori.co.il
טלפון: 04-8491333

אנקורי אשדוד – קורסים
הרצל 1, בניין היוניטרייד, אשדוד
אשת הקשר שלכם:
טל – tal_h@ankori.co.il
טלפון: 08-8662746

אנקורי חיפה – קורסים
הנמל 30, חיפה
אשת הקשר שלכם:
כרמית – carmit_b@ankori.co.il
טלפון: 04-8644464