עונת שפה – כיתה ט'

במסגרת עונת שפה עסקנו בשיעורי תאטרון בנסיון להגדיר מהי שפה דרך שימוש באמצעים בימתיים. בדקנו מהי שפה אמנותית ומה הופך אותה למובהקת וניתנת לזיהוי דרך בחינת אמנים מוכרים ויצירותהם. בחלק השני של העונה נכנסנו יותר לעומק לתוך שפתו האמנותית של המחזאי חנוך לוין. ניסינו להגדיר יחד מה מאפיין את יצירתו המחאתית ואת חשיבותה (דרך שירים, מערכונים ודיאלוגים בעיקר מתוך יצירתו המוקדמת בקובץ "מה אכפת לציפור") ומדוע הצליחה לעורר תגובות כה חריפות בעבר.

חנוך לוין מגיב להורדת ההצגה מלכת האמבטיה:

עונת נעורים – כיתה ח'

בעונת נעורים ניסינו לאפיין את גיל הנעורים ואת המעבר מילדות לבגרות דרך שימוש באמצעים בימתיים. לתלמידים ניתנה הזדמנות לשתף מעולמם האישי בתקופה זו של חייהם, בקשרים ביניהם ובינם לבין המבוגרים. מהחומרים שהביאו יצרנו עבודות בימתיות קצרות ודיאלוגים. בין היתר עסקנו במשפטים ותנועות אופייניות, תחושות ורגשות סוערים, דברים שאני שונא שאומרים לי והרצון להישאר ילד לנצח

משפטים של מבוגרים
מתוך הסדרה הבלתי-פופולרית: משפטים שמבוגרים אומרים

עונת קשר והקשר – כיתה ז'

התחלנו לעסוק בשאלה הבסיסית ביותר שתמשיך ללוות אותנו לאורך השנה והיא: מה זה תאטרון? מה הופך משהו לתאטרון? וכיצד המציאות והדמיון משתלבים באמנות זו? בדקנו את חשיבות קשר העין בעבודה בימתית ובכלל והתרכזנו בקשר הבסיסי שמתקיים בתאטרון בין שחקן-קהל וחלל אותו בחנו אותו דרך תרגילים שונים בעבודה קבוצתית בכיתה וגם דרך יוצרים שונים שמאתגרים קשר זה (ביניהם: פיטר ברוק ומרינה אברמוביץ'). בנוסף, ראינו כיצד אנחנו יכולים להשתמש בדברים שנמצאים סביבנו ליצירה. 

theatre_3

theatre_2

theatre_1

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *