עונת קשר והקשר – כיתה ז'

השיעורים החלו בחקירה ודיון של מאפייני האלמנטים החשובים ליצירת ארוע תאטרוני: מתח, צפייה, פעולה, טראנספורמציה, יחסי מופיע קהל וחלל, להם ניתן להוסיף: טקסט, תפאורה, תלבושות, דמויות, רגש, הומור או תפנית דרמאטית.
משם המשכנו להתמקד, באמצעות תרגילי הקשבה והתבוננות, בבניית יחסי אמון הדדי בין פרטנרים על במה, כשהמטרה היא יצירת סצינות, בנויות או מאולתרות, על בסיס הסכמה ואמון הדדיים, התגייסות לרעיונות של האחר ונדיבות בשיתוף רעיון עצמאי שלי.
במקביל שמנו דגש על עבודה קבוצתית של פעולות מסונכרנות, בהובלות תנועתיות מתחלפות ופוקוס משתנה בסצנה רבת משתתפים.
את כל ההבנות האלו שאפנו לממש כפעולה בחלל, הנצפית על ידי האחר ומייצרת ארוע תאטרוני (פיטר ברוק).

עונת גבולות – כיתה ז'

בעונת גבולות התעסקנו בגבולות טריטוריאליים פיזיים של חציית קו, ממקום אחד למשנהו, ממרחב של אינדיבדואל אחד למרחב של אינדיבדואל שני. נגענו גם בגבולות פסיכולוגיים- מה הם הדברים הפנימיים (רגשות שונים) או חיצוניים המונעים ממני לבצע פעולה כלשהי או לממש מטרה פרטית שלי.
ניסינו לחקור את אלה בסצנות פרפורמטיביות, מופשטות יותר.
כמו כן יצאנו מגבולות הכיתה וחקרנו פעולות תלויות מקום ואילו רגשות מעוררים פינות וקווים אריכטקטוניים שונים במרחב בית הספר. התלמידים יצרו דימויים סטטיים וסצנות תנועתיות מגוונות המבטאים מצבים רגשיים המוכתבים מהחללים השונים ולקחו את כולנו לסיורים מקוריים שיצרו, במהלכם הציגו, שיתפו או הפעילו את הקהל באירוע פרפורמטיבי בעל אמירה חברתית תרבותית.

עונת שפה – כיתה י'

בעונת שפה עם כיתה י ניסינו לתת הגדרה למילה 'שפה' בשפות שונות, ללמד זו את זה שפות שאנחנו לא מכירים ולשחק עם טקסט מילוני באופנים שונים. התלמידים התנסו באפשרויות משחקיות מגוונות לביטוי טקסט משותף כשהקו המנחה הוא חוקיות. יצרנו מערכים שונים של חוקיות בימתית, לאו דוקא הגיונית, אשר יצרו שפות אמנותיות מקוריות.
משם חקרנו שפות של יוצרים מתחומים שונים, שכל תלמיד הביא כהשראה. מאפייני השפה האומנותית של כל אחד מהיוצרים היו בסיס לתרגילים אישיים יפיפיים שהתלמידים יצרו בעצמם.
שיחקנו עם משפטים פרטיים שנאמרים בדרך כלל לכל אחד ואחד מאתנו, ערבבנו אותם, צעקנו אותם, לחשנו אותם, החלפנו בינינו ונתנו לראנדומליות לייצר משמעות.