מציאות – נבואה – שחזור
עונת מציאות
רגע לפני חופשת הפסח והיציאה לטיול השנתי סגרו תלמידי כיתות ז' את עונת 'מציאות' בשבוע סטודיו מוצלח במיוחד. זו העונה השלישית במספר ונדמה שהתלמידים משתמשים בקלות בשפת ה'סטודיו'. העבודות והפרזנטציות מוגשות בהתאם והצמיחה שלהם ניכרת בכל. אלו העובדים בקבוצות, משתפים פעולה באופן מעורר השראה זה עם זה ומהווים עוגן ותמיכה אחד לשני בתוך התהליך המשותף והתלמידים שבוחרים לעבוד לבד מגלים אחריות ויוזמה. העבודות מגובות בתוכן מתוך שיעורי הליבה וניכרת הבנה עמוקה של הפיכת תוכן לעבודת אמנות; את חלומות יוסף בתנ"ך הפכו התלמידים לשיר, ופרשנות החלומות מהעת העתיקה הפכה לכלי עדכני לפענוח חלומות. את גילוי הארצות עליו למדו בהיסטוריה הפכו לפרויקט חברתי וציירו ציור שיצא מתוך למידה על תארוך פחמן בשיעור מדעים. אנו שמחים לראות כיצד הם מתפתחים מעונה לעונה וכיצד דרך הפרויקטים הם פותחים צוהר להיכנס לעולמם הפנימי והרגשי.
אנחנו נרגשים לפסוע בבטחה אל עונת לאונדרו דה וינצ'י שתחתום עבור תלמידי כתה ז' את שנתם הראשונה בבית הספר.
עונת נבואה
בעונת ״נבואה״ של כתות ח', התלמידים ריגשו עם עבודות בוגרות ועמוקות. הם לקחו תכנים הנלמדים בשיעורים כמו לאומיות, אוטופיה ומדע בדיוני ועברו תהליכי הפשטה מרתקים, דרך הומור, או סיפור אישי נוגע ללב. התלמידים הציגו קטעי תאטרון בשילוב אודיו ווידאו, מונולוגים, סאונד-אנימציה, ציורי קולאז׳, פיסול, ציור דיגיטלי, מחול ואפילו מקרונים! היה מעניין כל כך להתבונן בהם מדמיינים את העתיד ושואלים שאלות לגבי מהות האנושיות והתמודדות עם עולם שהופך ליותר רובוטי ודיגיטלי ופחות אנושי. בפרויקטים הם העלו שאלות על חופש אישי ואוטונומיה, קשרים בין אישיים, דעות קדומות מול אפשרות לשיח ומבט צלול, צמיחה וקמילה ועוד. התרשמנו והתרגשנו יחד איתם, ובעיקר התמלאנו גאווה!
בקרוב נתחיל את העונה האחרונה לשנה: עונת צ'ארלי צ'פלין.
שחזור
התהליך בעונה הזו היה מרתק ופורה ביותר. התלמידים הגיעו לשיעורים עם מחשבות מגובשות על דברים שמעניינים אותם, מסקרנים אותם ונוגעים לליבם. הם יצאו למחקר אישי באופן מאוד אחראי ועצמאי, ובעזרת הכוונה קלה מצד המנחים, ראינו איך כל תלמיד צומח, מתפתח ומאתגר את עצמו.
בשבוע הסטודיו ריגשו אותנו התלמידים במיוחד בכמות האדירה של שיתופי הפעולה והעזרה ההדדית שהם גילו אחד כלפי השני. היו תלמידים שהשתתפו בכמה פרוייקטים, היו כאלה שנתנו יד באופן טכני, כאלה שייעצו אמנותית וכאלה שפשוט היו שם לתמוך בחבריהם כשצריך. כולם עבדו במרץ והיתה אווירה חיובית, לימודית, אמנותית ונעימה.
בימי הפרזנטציות התלמידים כולם היו מגוייסים ורציניים והיתה הקשבה מלאה וכבוד למי שהציג. קיבלנו מהתלמידים תחושה של קבוצה אמיתית ומכבדת, עם הרבה פתיחות, שאפשרה לתלמידים רבים להגיע רגועים ואף לנסות ולאלתר, כמו במעבדה אמנותית, חומרים אישיים בזמן הפרפורמנס.