סטודיו אנקורי, בית הספר לחשיבה יצירתית ויזמות, הוא תיכון שש שנתי המבוסס על תפיסות פדגוגיות עדכניות. אנו מאמינים שחשיפת ילדים לסביבה רוויית מידע וגירויים מפתחת יכולות חשיבה יצירתית וביקורתית ואת הביטחון העצמי הנחוץ להתמודדות בסביבה המאופיינת בשינויים תדירים וחוסר ודאות

סטודיו אנקורי מקיים מרחב ללמידה רב תחומית, עדכנית וחווייתית ומכשיר את בוגריו לקבלת תעודת בגרות איכותית. הסטודיו פתוח לכל הלומדים, וכיתות הלימוד הטרוגניות מבחינת כישורים ויכולות.

החשיבה שעליה מבוסס הסטודיו מטשטשת את החלוקה הקלאסית למגמות – כל הילדים בסטודיו לומדים את כל מקצועות הליבה ואת כל תחומי האמנות, וכל תחומי הדעת מקושרים זה לזה בתוכנית הלימודים. צורת למידה זו מנטרלת במידה רבה את מוטיב התחרות, ומציעה סביבה לימודית והתפתחותית מוגנת, המקדמת חשיבה יצירתית וכישורים חברתיים.

סטודיו אנקורי שם דגש רב על תהליך ועל חשיבות ההתנסות במגוון רחב של תחומי דעת ועניין. האמנויות חשובות בעינינו ככלי לפיתוח חשיבה יצירתית, עבודה קבוצתית ולמידת חקר. באמצעות החשיפה וההתנסות לתחומי האמנות השונים, הלומדים רוכשים מיומנויות לפיתוח חשיבה ועידוד יזמות ונהנים מחוויית למידה מעמיקה ומשמעותית.

כחלק מתפיסת הלמידה כתהליך דיאלוגי עם הסביבה והקהילה, סטודיו אנקורי מקים ומקיים אירועי תרבות ואמנות פתוחים לקהל, בהשתתפות צוות ההוראה ויוצרים אורחים.

סטודיו אנקורי הוקם ונתמך על ידי רשת החינוך אנקורי, והוא פרי יוזמתם של מנכ"ל רשת החינוך אסנת הבר־קוטון, והיוצר הרב־תחומי יחזקאל לזרוב

בסטודיו אנקורי שמנו לעצמנו כמטרה לתרגם תיאוריות של עתידנות בחינוך לפרקטיקה יומיומית של בית ספר. כדי לעשות זאת, חישבנו מחדש את כל מה שאנחנו יודעים על מבנה, זמן, יחסים, תכנים ומטרות, ויצרנו שיטה פדגוגית חדשה, ששומרת על בית הספר כמסגרת, אבל יוצקת בו תרבות למידה מסוג אחר. בסטודיו אנו מבקשים להכשיר בוגרים בעלי חשיבה ביקורתית ויצירתית, ויכולות אישיות ובין־אישיות שיאפשרו להם לעבוד, לפעול ולהתפתח בסביבה עתירת ידע ודינמית.

סטודיו אנקורי פועל במתכונת בתי הספר הקטנים של רשת החינוך אנקורי, המבוססים על תפיסה חינוכית ששמה את הפרט במרכז. בבית הספר של רשת החינוך נהנים הלומדים מכיתות קטנות של עד כ-25 תלמידים בכיתה.

האתגר החינוכי שסטודיו אנקורי הציב לעצמו הוא להקנות ללומדים ביטחון ומיומנויות שיאפשרו להם לעבד כמות גדולה של מידע באופן אפקטיבי, לקבל החלטות, ליזום, ולהציג ולנהל שיח סביב עבודתם, כשהם מתורגלים בשיתוף פעולה עם אחרים וערים לסביבתם.

באופן טבעי, האמנויות מציעות קרקע לרכישת כל המיומנויות הללו. הן יוצרות בקלות ממשקים והקשרים בין־תחומיים, מעוררות שאלות חקר וביקורת, מעודדות עבודה קבוצתית ודיאלוג עם הקהילה, מספקות פרקטיקות של אימון ומתגמלות התמדה. במסגרת זו סטודיו אנקורי רואה באמנות אמצעי ולא מטרה, כלי המשמש לתרגום ותרגול בין שפות ובין מדיות.

השיטה בסטודיו אנקורי אינה מקדשת תוצרים. אנחנו מאמינים שהתהליך הלימודי מבוסס על פיתוח מיומנויות איסוף וארגון מידע, וכי עליו להיות רפלקטיבי וביקורתי, ולהדגים עשייה וחיפוש, מוכנות להתנסות ופתיחות מחשבתית. אנו סבורים כי לשם כך נחוצה סביבה שאינה שיפוטית. אנחנו מאמינים שיצירה ולמידה משגשגות במקומות מוגנים ואנחנו רואים חשיבות בהנאה רציפה בתוך התהליך.

איך אנחנו עושים את זה?

  • אין בסטודיו אנקורי צלצולים. חשוב לנו שילדים יקחו אחריות גם על הזמן.
  • אין בסטודיו תלבושת אחידה. אנחנו בטוחים שילדים יודעים מה מתאים ומה לא מתאים ללבוש לבית ספר, ואם משהו לא ברור, אנחנו מדברים על זה ומבהירים.
  • יש בסטודיו שיעורי בית, אבל לא הרבה. אנחנו מאמינים שהילדים זכאים לפנאי וחיים מחוץ לבית הספר.
  • יש בסטודיו מבחנים, אבל לא הרבה. יש תעודות, אך ההערכה היא מילולית.
  • אנחנו מייחסים למקצועות האמנות מידת חשיבות זהה לזו שאנו מייחסים למקצועות הליבה. חשוב לנו לאזן עד כמה שאפשר את יום הלימודים בסוגים שונים של פעילויות.
  • יש בסטודיו סדנאות עם מרצים ואמנים, שיעורי חינוך ומחנכים, דיונים בנושאי היום, פעילות חברתית, יזמות קהילתית וטיולים שנתיים שווים במיוחד.

מושגי יסוד בשיטה של סטודיו אנקורי

  • עונות – שנת הלימודים בסטודיו אנקורי נחלקת לעונות. לכל עונה יש תמה, או נושא מרכזי, שסביבה נלמדים כל תחומי הדעת. בדרך זו, נושא אחד מהווה ציר מרכזי ומקור השראה עבור כל המקצועות, לרבות האמנויות. כך מתנסה הילד הלומד בחוויה מאוגדת אחת, בעלת קשרים והקשרים ברורים. את תוכן הלימוד כותבים המורים, בהסתמך על תוכנית הלימודים של משרד החינוך.
  • מפגשי סטודיו – במהלך כל עונה מתקיימים מפגשי סטודיו שבועיים המועברים על ידי מורים המשמשים כמנחים בסטודיו. בסיוע המנחים במפגשים אלה מעבדים הלומדים את הידע שרכשו בשיעורי הליבה לכדי יצירה באחד מתחומי האמנות הנלמדים. בסוף כל עונה מתקיים שבוע סטודיו, הנחלק לימי יצירה, פרזנטציות ושחרור ופעילות חברתית בטבע.
  • פרזנטציה – במעמד הפרזנטציה מתבקשים הלומדים להציג עבודה עצמאית או עבודת צוות המקושרת לתכנים הנלמדים במקצועות הליבה. היוצרים מציגים את העבודה לעמיתיהם בשכבה ולצוות המורים, ומנהלים עמם שיח משותף על התהליך שעברו במהלך העונה. התהליך מונחה חשיבה־חיובית והוא אינו שיפוטי באופיו. במקביל, מתבקשים הלומדים להגיש טקסט פרויקט המתייחס לתהליך העבודה, מקורות ההשראה והתוכן שעליהם נשענת העבודה.
  • עבודת חקר – אנחנו רואים חשיבות רבה בשכלול מיומנויות החשיבה, הקריאה הביקורתית והכתיבה האקדמית של הלומדים בסטודיו. בכל עונה מגישים הלומדים עבודת חקר באחד ממקצועות הליבה. עבודת החקר מניעה את הלומדים לחזור על החומר הנלמד ולעבד אותו. זהו המקום לשאול שאלות, למצוא היבטים אישיים ולחפש תשובות עומק מבוססות ידע.

איך נראית שנת הלימודים ואיזה מקצועות לומדים?

שנת הלימודים בסטודיו אנקורי נחלקת לשלוש עונות למידה. בכל עונה לומדים את כל המקצועות: היסטוריה, מוסיקה, תיאטרון, תנועה, קולנוע, ספרות, תנ”ך, אמנות, מתמטיקה, מדעים ואנגלית.

הלימודים מתקיימים 5 ימים בשבוע. בימים א’, ב’, ד ו-ה’ בין השעות 15:20-09:00. בימי ג’, הלימודים מסתיימים ב-14:20. בשעות אחר הצהריים מתקיימים מרכזי למידה בהתאם לצורך.

מי הם המורים?

צוות המחנכים והמנחים בסטודיו אנקורי מורכב מאנשים שבתפיסת עולמם ובהכשרתם המקצועית הם אינטרדיסציפלינאריים. יש להם יכולת לעבוד בו זמנית במספר שפות, והם מוכשרים ללוות ולהנחות לומדים בכמה תחומים. בצוות מורים בכירים שגדלו בקמפוסים של רשת החינוך אנקורי, ומורים ויוצרים מקצועיים מהמובילים בתחומם בארץ. הסגל מלווה ומפוקח על ידי ד”ר שחף גל, יחזקאל לזרוב, ואסנת הבר־קוטון.

miri

מירי ברגשטיין

מנהלת בית הספר

0snat

אסנת הבר קוטון

מנכ״ל רשת החינוך אנקורי

yehezkel_BW

יחזקאל לזרוב

המנהל האמנותי של סטודיו אנקורי

אורי כרמלי

אורי כרמלי

מורה לאמנות פלסטית ומנחה סטודיו

גדעון איגרא

גדעון איגרא

מחנך ומורה למתמטיקה והיסטוריה

חגית גורן

חגית גורן

יועצת חינוכית

דניאל הייבלום סטודיו אנקורי היסטוריה והנחיית סטודיו

דניאל הייבלום

מורה להיסטוריה ומנחת סטודיו

Matan gur

מתן גור

מורה לקולנוע

ran_BW

ד״ר רן יחיאלי

מחנך ומורה למתמטיקה

Channah Shusheim

חנה שוסהיים

מורה ללשון

Carinne Heiman

קארין היימן

מורה לאנגלית ומחנכת

Adi Ben Shalom

עדי בן שלום

מורה לתנ”ך ומנחה פדגוגי

danielle shufra

דניאל שופרא

מורה למחול

בן גולדברג

בן גולדברג

מורה לקולנוע ולספרות ומנחה סטודיו

גמה נווה

ג'מה נווה

מורה לקולנוע

כרמית שביב פרוינד

כרמית שביב פרוינד

מורה למתמטיקה

ענת כץ

ענת כ"ץ

מורה למחול

עידו אלישר

עידו אלישר

מורה למתמטיקה

ולרי וושאוו

ולרי ורשאו

מורה לאנגלית

שירה יסעור

שירה יסעור

מורה למוסיקה ומנחת סטודיו

מור שמעוני

מור שמעוני

מורה לתנ”ך

סטודיוספיר יונס

ספיר יונס

מורה למדעים

Studio_Generic-Teacher_woman

אלכסנדרה צוקרמן

מורה לאמנות ומנחת סטודיו

Studio_Generic-Teacher_woman

ריסה באן

מורה לאנגלית

Studio_Generic-Teacher_Man

ליאו זק

מחנך ומורה למתמטיקה ומדעים

Studio_Generic-Teacher_woman

עדי פז

מורה לתיאטרון ומנחת סטודיו

Studio_Generic-Teacher_woman

אפי אהרון

מורה להיסטוריה, אזרחות וספרות

סטודיו טסה אולארציק

טסה אולארצ'יק

מורה לאנגלית ומחנכת

Studio_Generic-Teacher_woman

אור לירז

מורה לספרות ומחנכת

Studio_Generic-Teacher_woman

קטי כהן טלקר

מורה לחינוך גופני

Studio_Generic-Teacher_woman

שירלי סופר

אחראית אדמיניסטרציה

Studio_Generic-Teacher_woman

ענת כהנא

אחראית אדמיניסטרציה

נופר ברקול

נופר ברקול

מחנכת, מורה לתאטרון ומנחת סטודיו

הלומדים בסטודיו אנקורי הם ילדים סקרנים וחקרנים מטבעם, בעלי תחומי עניין מגוונים, שנוטים גם לצילום וגם למדעים, לפעמים במקביל לספורט ולכתיבה גם יחד. אלה ילדים בעלי רצון ונכונות לרכוש מיומנויות מרובות, שזקוקים לדיאלוג מפרה ופתוח בסביבת לימודים מובנית וברורה. האמנות קרובה לליבם ויש להם צורך להביע את עצמם באמנות, בכתיבה, ובמעורבות חברתית או פוליטית. הלומדים מגיעים מרדיוס גיאוגרפי רחב במיוחד ומכוונים לקראת בגרות מלאה ואיכותית.

סטודיו אנקורי מתאים לילדים והורים שמרגישים ששיטת הלימוד, התכנים והדיאלוג במערכת החינוך הציבורית אינם מספקים אותם. הסטודיו פונה לכל מי שמחפש מסגרת חינוכית עדכנית וגמישה, שתאפשר לילדים לגדול כבני אדם ביקורתיים, יצירתיים ויזמיים, ותספק להם את כל המיומנויות הדרושות כדי לעבור בהצלחה גם את בחינות הבגרות.