בתחילת הסמסטר השני התחלנו בלימודי שיעור העשרה חדש לכיתות י'. השיעור עוסק בייצוגי צבא ומלחמה בספרות ובאמנות בהנחייתו של אשר אלבו. מטרת השיעורים היא לעורר אצל התלמידים מודעות ביקורתית לאופן שבו מיוצג הצבא במדיומים התרבותיים השונים. השיעורים מהווים פתח לרכישת מושגי היסוד בספרות, בקולנוע, באמנות הפלסטית ובצילום ובכך הם משמשים בסיס לקראת לימודי ההמשך בשנים הבאות בבגרות בספרות, במגמת קולנוע, בלימודי ההיסטוריה והאזרחות ובמקצועות נוספים.
חומרי הלימוד אטרקטיביים וכוללים למשל: התבוננות ביקורתית בתצלום המפורסם "צנחנים בכותל" של הצלם המנוח דויד רובינגר, בחינה של סדרת התצלומים מעוררי העניין "החיילים" של האמן עדי נס, דיון על ייצוג הצבא בסדרת הטלוויזיה הפופולרית "תאג"ד", קריאה בסיפוריו הקצרים של אתגר קרת, צפייה בסרט "בופור" על מלחמת לבנון, והבנת ההקשרים החברתיים הרחבים של הקומדיות המצליחות "אפס ביחסי אנוש" ו"גבעת חלפון אינה עונה". הדיונים יעשו תוך לימוד ההקשר ההיסטורי שמתוכו נוצרו היצירות, למשל מלחמת ששת הימים לעומת תקופת מלחמת יום כיפור והשפעותיה, מלחמת לבנון, האינתיפאדות השונות ותקופות של הפוגה במתיחות הביטחונית במדינה.
החומרים בהם נעסוק לקוחים לא רק מתוך המציאות הישראלית, אלא גם במציאות התרבותית העולמית הרחבה. כך נעסוק למשל גם בסרט "מטאל ג'אקט" של הבמאי הגאון סטנלי קובריק ובסרט "צייד הצבאים" שברקע של שניהם מלחמת וייטנאם, בסיפור הקצר "יום מושלם לדגי בננה" של סלינג'ר המתאר חייל שחזר מהקרבות במלחמת העולם השנייה, ובסרט "צלף אמריקאי" של קלינט איסטווד על הצלף שחזר ממלחמת עירק.
השיעורים עוסקים בחומרים מורכבים המעוררים דיונים נוקבים אצל התלמידים, תוך עמידה על ההבחנות הספרותיות והתרבותיות בין ה"גיבור" הקלאסי לדמות ה"אנטי גיבור" שמטרתו לבקר ולהצביע על הפגמים בחברה ועל הצורך לתקן אותם. הדיונים נעשים תוך כבוד לעמדות המגוונות והשונות של התלמידים ביחס לחומרים המדוברים ותוך הבחנה בין עמדתם האישית לבין עמדת היוצר והעמדה המובעת ביצירה.