חודש ההורים באנקורי ראשון לציון

משה גרדוס
לתפיסת קמפוס אנקורי ראשל"צ, ההורים הם שותפים מלאים לעשייה חינוכית. שיתוף זה מחייב עדכונים, מעורבות והיכרות עם הנעשה בבית הספר. מלבד בית הספר, קיימות זירות נוספות המשפיעות באופן ישיר או עקיף על השיח המשולש: בית ספר, הורים ותלמידים.
לשם כך יזמנו פעילויות ומפגשים, שמטרתם לתת מענה לאתגרים בשיח הזה.

התחלנו עם הורי כיתה ט', שהשתתפו בסדנא שהעבירה הפסיכולוגית דבי פידל, בנושא הדיאלוג עם נער/ נערה מתבגר/ת. בסדנא זו עלו דילמות במגוון נושאים: גבולות, שיח מכיל ותומך, מתן חופש ועד כמה? היכן עובר הגבול הדק בין מתבגר לבוגר או מבוגר?
ההיענות של ההורים ושיתוף הפעולה בסדנא הוכיחו לנו כי הצורך במתן כלים להורים כבר בכיתה ט' הוא חיוני יותר מתמיד. ההזדמנות  לשתף, להתייעץ ולחלוק, ולערב אחד לא להיות לבד מול הדילמות, שלחה את ההורים הביתה קצת יותר מחוזקים, ועם לא מעט תובנות.

לתלמידי והורי י' ויא' ערכנו "ערב שולחנות עגולים", במסגרתו חולקו ההורים לשולחנות שדנו בנושאים שונים: מיניות, כוכב הצפון, קבוצת השווים, הורים הם חברים או רק הורים, סמארט פון וגיימניג ומי אחראי על לימודים. בכל שולחן השתתפו הורים ותלמידים שהם לא הילדים שלהם, על מנת לעודד פתיחות.
ההיענות וההשתתפות היו מרשימים, ובפעילות עצמה היה מרגש לגלות עד כמה ההורים והתלמידים רוצים לדבר, רוצים ללמוד על תפיסות שונות, רוצים לנהל דיאלוג כן ואמתי על נושאים רגישים ומשמעותיים. הסיטואציה הייחודית, בה הורים משתפים ומתייעצים עם ילדים זרים להם וההיפך, יצרה שיח פתוח, נקי ממתח ובעיקר מקשיב ולומד. בתום הדיון בכל שולחן הציגו תלמיד והורה את התובנות בהתייחס לנושא הנבחר.
גילוי הלב והפתיחות הפתיעו גם את צוות בית הספר אשר חווה פעילות זו בשנים קודמו., נראה כי השנה, האנרגיות והאווירה עשו את ערב לומדים עם ההורים למוצלח במיוחד

לומדים עם ההורים

שולחנות עגולים