רשת החינוך אנקורי הוקמה לפני כ-70 שנה על ידי חנוך אנקורי בסלון ביתו ברחוב בן יהודה בתל אביב. מאז אנחנו מלווים עשרות אלפי תלמידים מהתיכון ועד לאקדמיה, כותבים ספרים, מפתחים מיזמים ומתפרסים לתחומי חינוך והשכלה חדשים ברחבי הארץ.

רשת החינוך אנקורי פועלת במגוון תחומים:

  • 8 בתי ספר תיכון אינטרניים פרטיים, המפוקחים ומוכרים על ידי משרד החינוך
  • סטודיו אנקורי, תיכון שש־שנתי לחשיבה יצירתית ויזמות
  • מדיה אנקורי, תיכון לחשיבה ביקורתית וחברתית בנושאי ניו־מדיה
  • קורסי הכנה לבחינה הפסיכומטרית המתקיימים ב-5 מועדים מדי שנה ברחבי הארץ
  • קורסי הכנה לבחינות הבגרות למועדי החורף והקיץ המתקיימים במרכזי לימוד ברחבי הארץ
  • הוצאת ספרי לימוד המוציאה מדי שנה עשרות ספרי כיתה וספרי הכנה לבגרות (מיקוד), וכן ספרי הכנה לבחינה הפסיכומטרית
  • פיתוח פלטפורמות דיגיטליות ללמידה הכוללות ספרי לימוד דיגיטליים, אתר עם שיעורים מצולמים ופתרונות לבחינות הבגרות, אפליקציית פייסבוק לתרגול לקראת המבחן הפסיכומטרי, ומערכת אונליין לבדיקת בחינות פסיכומטריות
  • הפעלת מערך ההשכלה הבלתי פורמלית בשב”ס ומרכזי הבחינות לתאוריה עבור משרד התחבורה

ההיסטוריה שלנו

הרשת הוקמה ב-1948 בתל אביב, על ידי מורה כריזמטי בשם חנוך שפרלינג אנקורי שקראה לה על שמו. בשנת 1973 החליט חנוך אנקורי לפרוש ואביבה ואבי הבר, שעבדו עימו במשך שנים ארוכות, קנו בהדרגה את חלקו והחלו לפתח את התיכון ותחומים נוספים כמו קורסי הכנה לפסיכומטרי ולבגרות ברחבי הארץ והוצאה לאור של ספרי לימוד. עם השנים הפכה רשת החינוך אנקורי לאבן שואבת למורים מצוינים עם כישורים מגוונים ופוטנציאל מנהיגות, בהם יואל גבע, בעל מכון ללימודי פסיכומטרי.

שם לוי, הבעלים של High Q, צבי סטפק, מורה להיסטוריה וכיום הבעלים של מיטב בית השקעות, ומשה מיודובניק, מורה למדעי החברה שלימים הקים את תיכון תל אביב. בשנות ה-90 הפכה אנקורי לרשת תיכונים אינטרניים בפיקוח ובהכרה של משרד החינוך. כיום הרשת מבצעת גם פרויקטים ציבוריים כגון הפעלת החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי של שירות בתי הסוהר ואת מרכזי הבחינות בתיאוריה עבור משרד התחבורה.

man new

אבי הבר

אבי היה ממובילי התפיסה הפדגוגית של אנקורי שמנוסחת במשפט :כבד את התלמיד, לחץ אותו, רק בדרך זו תוכל להגיע להישגים. אבי היה אחראי במשך שנים על פיתוח והרחבת הרשת ועד היום כותב את ספרי הלימוד לבגרות בספרות.

aviva haber new

אביבה הבר

יו”ר הדירקטוריון ובוגרת אנקורי. אביבה החלה לעבוד באנקורי ב-1965, ביחד עם חנוך שפרלינג אנקורי. ב-1977 קנתה את תיכון אנקורי ביחד עם אבי הבר. אביבה הייתה אחראית במשך שנים על התפיסה החינוכית-פדגוגית ועל הניהול הכללי והאדמיניסטרציה של הרשת.

chanoch_ankori new

חנוך (שפרלינג) אנקורי

מורה למתמטיקה, לאנגלית ולצרפתית, בוגר המחזור השני של הגימנסיה העברית. חנוך הקים את אנקורי ב-1948בסלון ביתו ברחוב בן יהודה 175 בתל אביב כמרכז להשלמת בגרויות. בשנת 1973 החליט חנוך אנקורי לפרוש ומכר את חלקו ברשת החינוך לאביבה ולאבי הבר.

הייעוד שלנו

אנחנו כאן כדי להעניק לכל אחד ואחת חווית הצלחה ותחושת מימוש עצמי, שיאפשרו התפתחות והערכה עצמית. אנחנו מעודדים למידה מתוך בחירה ואחריות אישית.

אנחנו עושים זאת באמצעות מקצוענות ויצירתיות, פיתוח כלים ושיטות הוראה עדכניים ומתקדמים וגיוס צוותי ההוראה והחינוך הטובים ביותר.
אנחנו עובדים ויוצרים מתוך גמישות מחשבתית וארגונית, יחסי אמון, תעוזה ולמידה מתמדת ומתוך כבוד לכל אדם.

אנחנו באנקורי מחויבים לתוצאות, ומחויבים לפעול למען מודעות ומעורבות חברתית ותרבותית בקהילות שלנו.

אנחנו מקפידים לשמור על מסגרות למידה קטנות המעניקות תחושת מוגנות והתייחסות אנושית וחמה, כמרכיבים קריטיים בהשגת יעדים אלו.

הערכים שלנו

רשת החינוך אנקורי פועלת על פי ערכי הליבה שלה:

  • מקצוענות – ביטחון, יעדים, תוצאות
  • חדשנות – יצירתיות, תעוזה, אומץ
  • בחירה – גמישות, התאמה אישית, מעורבות
  • אמון – מוגנות, שקיפות, דיאלוג אותנטי
  • כבוד האדם באשר הוא אדם – קבלת האחר והשונה, הפרט במרכז

הדיאלוג הבלתי פורמלי בין מורה לתלמיד, הוא מערכי הליבה של אנקורי. אנו מוצאים כי מרחב הדיאלוג מורה–תלמיד, במערכת חינוך קטנה ואינטימית, משמש קרקע הכרחית למחוייבות ללמידה ובסיס להצלחה. באמצעות השיח הבלתי פורמלי נבנים מחדש יחסי האמון בין מבוגרים לילדים, ובהדרגה הופכים המורים ל”מבוגרים משמעותיים” בעבור התלמידים, ובית הספר הופך ל”מרחב מוגן”. זאת ועוד, באמצעות השיח הבלתי פורמלי, יכול המורה לאבחן, לעקוב ולהתאים מענה אישי לכל תלמיד ותלמיד, תוך שהוא מדגים קשב ואמפטיה לצד גבולות ונהלים, במטרה להביא את התלמיד למיצוי כישוריו.

הדיאלוג הבלתי פורמלי הוא גם המרחב בו הופך המורה ממורה לספרות או מתמטיקה לדמות חינוכית משמעותית בעבור התלמיד. חשוב לנו מאד לשמור באנקורי על המרחב הבלתי פורמלי הזה, כי זו המהות החינוכית שלנו.

הימצאותנו במרחב וירטואלי זה, ההופך עם חלוף הזמן למרחב משמעותי בעולמם של בני הנוער, מאפשרת לנו להיות קשובים יותר ולפעול בדרך נוספת ליצירת וחיזוק ה”מוגנות” של תלמידי אנקורי.

תפיסת החדשנות בחינוך של אנקורי משמעה פיתוח ושימוש בכלים יצירתיים כתפיסה פדגוגית. החדשנות בחינוך באה לידי ביטוי במציאת דרכים לגישור על הפערים בין עולמם של המתבגרים לעולמם של המבוגרים. אנקורי הופכת למערכת חינוכית ערכית, המייצרת אלטרנטיבה מהותית בשדה החינוכי הישראל.

למדיניות המדיה החברתית של אנקורי

MAN

יפתח גרין כהן

מנהל כספים ומנהל המכון הפסיכומטרי

אסנת-1-212x280

אסנת הבר קוטון

מנכ״ל רשת החינוך אנקורי

aviva

אביבה הבר

יו”ר הדירקטוריון

woman

ליאת פרייס

פיתוח ארגוני

segev_leibowich

שגב ליבוביץ

מנהל תפעול ו-IT

moshe_godos

משה גרדוס

מנהל יזמות חינוכית ומנהל אנקורי ראשון לציון

woman

אפרת אסקירה

תוכן ודיגיטל

woman

לירון יונג

תקשורת שיווקית

woman

נופר שחם־סלומון

תהליכי קבלה והתאמה

woman

רינה יצחק

מנהלת משרד ראשי

woman

בתיה בוארון

מנהלת אדמיניסטרטיבית שב”ס

woman

אביטל פולוסצקי

אחראית משאבי אנוש

woman

אילה כהן

עוזרת מנכ”ל

MAN

ניב נמרי

אחראי IT

kobi_vizhman

קובי נחום

אחראי תפעול

woman

אתי ג'קו

מנהלת חשבונות

woman

לנה חיגר

מנהלת חשבונות ראשית

woman

לילך מזרחי

חשבת שכר

woman

ליאת צילביץ־פלק

מפקחת פרויקט משרד התחבורה

MAN

צביקה מאסטרו

מנהל פרויקט משרד התחבורה

MAN

תמיר קרן

מנהל אדמיניסטרטיבי, המכון הפסיכומטרי

MAN

דן חמני

אחראי אחזקה

חשוב לנו להעניק לכל אחד ואחת מהמורים שלנו חווית הצלחה ותחושת מימוש עצמי, שיאפשרו התפתחות והערכה עצמית יחד עם מקצוענות ויצירתיות, פיתוח כלים ושיטות הוראה עדכניים ומתקדמים. כדי להצליח ברור לנו שאנחנו מחויבים לגייס את צוותי ההוראה והחינוך הטובים ביותר.

אז איך אנחנו עובדים?

  • אנחנו יוצרים מתוך גמישות מחשבתית וארגונית, מבססים יחסי אמון, תעוזה ולמידה מתמדת ומתוך כבוד לכל אדם.
  • אנחנו לא מתפשרים בתוצאות. בזכות המקצועיות, עם מטרה ברורה להישגים ובליווי תחושת מוגנות והתייחסות אנושית וחמה.
  • אנחנו מקפידים לשמור על מסגרות למידה קטנות, המאפשרות הכרות מעמיקה, אישית ולימודית.