הנבואה במקרא הייתה גילוי רצון אלוהים לאנשים שבהם בחר ה' ועליהם השרה את רוחו. הנביא היה אדם שנבחר והוקדש לנבואה, לעתים בניגוד לרצונו, על מנת להביא את דבר ה' לעמו: להתריע, להזהיר ולהוכיח את כל בני העם – מלכים וכוהנים, עשירים ופשוטי עם – על חטאיהם הדתיים והמוסריים ועל תוצאות מעשיהם. מאז ימי המקרא התרחבה הגדרת הנבואה והחלה לכלול דרכים שונות לחיזוי העתיד.
הנה טעימה ממה שלומדים בסטודיו אנקורי בנושא נבואה בנושאים השונים.
מתמטיקה
בכיתה ח' אנו עובדים על הקו הישר במערכת הצירים. זהו הקו שמתאר תהליכים בצורה לינארית ומאפשר לחזות את התפתחותם גם מעבר לקו בו נעצרת המציאות העכשווית.
תאטרון
שוחחנו על הצורך של אנשים לדעת מה יקרה, עשינו תרגילים שהתחילו מאימג' קפוא ובדקנו אופציות שונות לאן זה יכול להתפתח. לסיום, מי שרצה יכול היה לעמוד מול הכיתה ולשאת את נבואת הזעם שלו לגבי העתיד.
אנגלית
בכיתה ח' דיברנו על קומיקס שמראה איך מצב סוציו-אקונומי שונה יכול להשפיע על העתיד וההתפתחות האישית של אנשים.
ספרות
סופרי מדע בדיוני מנסים לחזות עולם שונה מהעולם המתקיים כיום, בדרך כלל מדובר בעולם עתידי. את העולם הזה הם מרפדים בהמצאות מדעיות, ומכניסים לתוכו אנשים, כדי לבדוק איך הם מתנהגים בתוך העולם הזה. ואצלנו, מדברים על מולטיואק, מחשב העל שהמציא אייזיק אסימוב, שמנהל את כל העולם: לוקח מהאנשים את כל הסודות שלהם, ובתמורה מבטיח להם עולם משגשג נטול פשיעה.
קולנוע
התחלנו לדבר על דימויים קולנועיים על-זמניים, שמקדימים את זמנם ויוצרים נבואה לדימויים עתידיים.
מחול
היצירה המובילה את העונה היא פולחן האביב מאת ואצלב ניז'ינסקי, המורכבת ממספר סצנות המתארות את האופי הפראי של האביב. התחלנו ליצור עבודות ברביעיות בהשראתה ובהמשך העונה ניצור מהקטעים האלו ריקוד קבוצתי.